FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Byder på flere end 170 nyheder

Der bliver masser af inspiration at hente, når den nye fødevarefagmesse Madværkstedet åbner i Lokomotivværkstedet i København den 21.-22. marts 2017. De besøgende kan således se frem til ikke færre end 172 produktnyheder fordelt på 150 udstillere og en række aktiviteter.
09.03.17: De besøgende vil for eksempel kunne se, føle og smage på nyheder som skiveskåret avocado på frost fra OK Snacks A/S, grøntsagskødboller med kylling fra Tulip Food Company, kalkun-porchetta fra C&E Gastro-Import ApS og vegansk is fra Premier Is Danmark A/S.

– Madværkstedet kommer til at bugne af spændende produkter, så uanset om man kommer fra en kantine, hotel, restaurant eller café, så tør vi godt love, at der bliver et bredt udvalg af både nyskabende og velkendte produkter, som de besøgende kan gå på opdagelse i, siger Carina Høgsted Kirkegaard, projektleder på Madværkstedet.

28 trend-oplæg
Flere af de tilmeldte produktnyheder kan også opleves i trendområdet Det Levende Madværksted, hvor besøgende kan se frem til oplæg fra 28 udstillere, som hver især har noget særligt at byde ind med. Hver oplægsholder får 25 minutter til at underholde, vejlede eller inspirere de besøgende i et særligt køkken, der er placeret midt i Madværkstedet.

Én af de udstillere, der har valgt at benytte sig af denne mulighed, er Deli Drengene, som bl.a. sælger pølser, ost, charcuteri og saucer. Sidstnævnte har de valgt at tage med på deres sceneoptræden, hvor det bliver stjernekokken Søren Gericke, der vil komme med tips og tricks til brugen af de svenske "Eriks Saucer", som Deli Drengene forhandler.
– Vi ser Det Levende Madværksted som en rigtig god brandingmulighed. På scenen kan vi vise, hvordan man kan bruge saucerne på alternative måder, og dermed inspirere de besøgende. Vores sceneoptræden er med til at give folk en mere personlig tilknytning til produkterne, fortæller Morten Rasmussen, ejer af Deli Drengene.

Tematiseret trendzone
Det Levende Madværksted er delt op i forskellige kategorier, som er tematiseret efter målgruppe. Mens tirsdag for eksempel har oplæg med fokus på offentlige storkøkkener og kantiner, kan man onsdag opleve oplæg særligt målrettet mod caféer, restauranter og hoteller. På scenen finder man virksomheder som Santa Maria Foodservice, Tulip Food, Valsemøllen, Danish Crown, Premier Is og Arla Foodservice.

Sidstnævnte deltager på Det Levende Madværksted med en master class i smør, der tager udgangspunkt i brunet smør, som i øjeblikket trender i restaurationsverdenen.

– Hos Arla Foodservice vil vi gerne inspirere, dele viden og hjælpe med de udfordringer, kunderne står overfor, og i køkkenet vil vi derfor vise, hvordan man kan bruge vores mejeriprodukter i hverdagen, fortæller Marketing Specialist Inspiration hos Arla Foodservice Marlene Birk Puggaard.

Søren Gericke og Deli Drengene kan opleves på Det Levende Madværksted tirsdag 21. marts kl. 12.00, mens Arla Foodservice indtager scenen onsdag 22. marts kl. 12.00.

Madværkstedet arrangeres af MCH Messecenter Herning i samarbejde med brancheforeningen DLF - Dagligvareleverandørerne og den kommende udgave er den første af denne fødevarefagmesse.

Foto: OK Snacks A/S - skiveskåret avocado på frost

GS
Print Send