FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Alverdens fødevarer og drikkevarer udstillet i 10 hovedgrupper

Alverdens fødevarer og drikkevarer udstillet i 10 hovedgrupper

Lørdag den 7. oktober slår det store messecenter i tyske Köln igen dørene op for Anuga, verdens største og vigtigste messe for fødevarer og drikkevarer. Messen, der har været afholdt siden 1951 og åbner for 34. gang, er et af flagskibene på Koelnmesse, og den har siden 2003 været kendetegnet ved at være opdelt i 10 tematiske fagmesser under ét tag.
19.09.17: Anuga - der er en forkortelse af den tyske titel „Allgemeine Nahrungs- und Genussmittel-Ausstellung“ - står ifølge messearrangøren for variation og internationalt udbud og efterspørgsel. Og messen kan da også - på et 284.000 m² bruttoudstillingsområde - mønstre omtrent 7.200 udstillere, hvoraf 89% procent kommer fra udlandet - fra i alt 100 lande, samt omkring 160.000 fagbesøgende, hvoraf 69% sidste gang var fra udlandet - nærmere bestemt fra 192 andre lande.

Anuga-konceptet byder på 10 klare tematiske fagmesser under et tag. Dette koncept blev indført i 2003, og sidenhen har arrangøren tilpasset dem til markedet og slår også fast, at man fortsat vil videreudvikle dem for de kommende Anuga’er. På den måde kan man løbende vise de vigtige tendenser og aktuelle markedsbevægelser.

På den kommende udgave af Anuga er der også sket tilpasninger. Eksempelvis afholder Kaffee, Tee & Co. for første gang fagmessen „Anuga Hot Beverages“ som en enkeltstående begivenhed. Hidtil var de varme drikke udstillet i en fagmesse sammen med brød og bagværk.

Også temaet „Kulinarisk“ er blevet defineret på ny på Anuga. Her forener fagmessen „Anuga Culinary Concepts“ kogekunst, teknik, udstyr og gastronomiske koncepter. Her finder man også finaleafgørelser indenfor begge etablerede professionelle konkurrencer; „Koch des Jahres“ og „Patissier des Jahres“ sted, ligesom de forrige år.

Fagmessen for „Anuga Drinks“ med specialshowet „Anuga Wine Special“ supplerer „Anuga Culinary Concepts“. Og arrangøren noterer i forbindelse med „Anuga Drinks“ en stor efterspørgsel, særligt inden for området af alkoholfrie drinks og især frugtsafter.

På grund af outsourcingen af Hot Beverages fra „Anuga Bread & Bakery“-fagmessen har arrangøren restrukturere denne fagmesse og give den mere plads.

De øvrige fagmesser ligner sig selv fra tidligere og er:

Anuga Fine Food”, den største af Anuga Foodmesserne, der byder på et indblik i det internationale køkken verden over og den internationale fødevareindustris ydeevne. Her finder besøgende hele variationen af de store temaer som grøntsager, delikatesser, konserves, olier og eddiker og basisfødevarer.

Anuga Dairy“ bringer atter de internationale mælke- og mejerivirksomheder sammen - såvel de største i branchen, som de talrige mindre specialister i f.eks. ostesegmentet.

Anuga Frozen Food“ viser dybfrosne fødevarer i hele bredden fra friskhøstede grøntsager til de fiks og færdigt tilberedte retter, kager og desserter.

På „Anuga Meat“ mødes „Who-is-Who“ indenfor kødbranchen.

Anuga Organic“ viser økologiske produkter frem, med et klart fokus på eksport.

Anuga Chilled & Fresh Food” tilbyder færdigpakkede friske Convenience-produkter, som er et vigtigt tema.

Anuga løber fra lørdag den 7. oktober til og med onsdag den 11. oktober.

Sådan fordeler de 10 fagmesser sig i Kölns messecenter:


Fotos: Koelnmesse

GS
Print Send