FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Danish Crown under et tag på Anuga

Danish Crown under et tag på Anuga

I 2015 lagde 158.603 kunder fra 192 lande vejen forbi Anuga i Köln, hvor de kunne mødes med fødevarevirksomheder, der viste deres produkter frem. Heriblandt var naturligvis også Danish Crown, der med en fælles stand for hele virksomheden viste alt det bedste og nyeste, man havde at byde på, og den succes gentager man i år - på den samme stand.
06.10.17: Fra i morgen og frem til onsdag den 11. oktober lægger den 371 kvadratmeter store stand på Anugas specialmesse "Meat" i hal 6 således igen omgivelser til kundebesøg med folk fra hele verden. Og det er der god mening i, fortæller Søren Tinggaard, der er underdirektør i Danish Crown Porks eksportafdeling og en del af styregruppen for årets stand.

– Vi tog forskud på "Act As One"-strategien for et par år tilbage med den fælles stand, som gør, at vi fremstår som én koncern. Det gør muligt at lave en markant flottere og mere indholdsrig stand, end de enkelte selskaber vil kunne individuelt. Det ser man blandt andet med vores imponerende restaurant i midten af standen, som er ramme om mange af de kundemøder, som vi har på messen.

Markedsleder på tværs
Lisa Klitgaard, der er kategoridirektør i Tulip Food Company og ligeledes medlem af styregruppen for Anuga glæder sig over, at den fælles stand præsenterer Danish Crown, men samtidig også virksomhedens datterselskaber.

– På Anuga præsenterer vi Danish Crown som en af Europas førende fødevarevirksomheder. Vi har tænkt stort og er stolte af, at det er lykkedes os at brande såvel Danish Crown som de ni øvrige deltagende forretningsenheder under Danish Crown paraplyen på fornemste vis. Vi er én samlet virksomhed og skal agere herefter.

– Anuga er en enestående mulighed for at møde kunder fra hele verden i optimale rammer. I 2015 dannede Danish Crown standen således rammen om 620 kundemøder, siger hun.

– Med deltagelse af selskaber fra såvel vores Fresh Meat division som Food divisionen sender vi et klart signal til vores kunder om, at Danish Crown ikke udelukkende er en af Europas største og førende råvareleverandører, men ligeledes spænder langt videre og er markedsleder indenfor en række store, internationale og vigtige fødevarekategorier som eksempelvis canned meat, som vi i dag sælger til 120 forskellige markeder rundt om i verden.

– Anuga er således en unik mulighed for at fremstå som en markedsledende gruppe på tværs af de enkelte selskaber med fokus på forbrugerrelevante løsninger, der skaber værdi for vores kunder og ejere. Sammen bliver vi nemlig større i kampen om mere plads på middagsbordene rundt omkring i Europa, fastslår Lisa Klitgaard.

Standen supporterer herudover et af de øvrige strategiske initiativer i 4WD strategien; de fire globale kategori-satsninger, Bacon, Canned Meat, Snacks og Toppings, som vil være gennemgående tema på den forædlede del af Danish Crown-standen repræsenteret af Tulip Food Company, Tulip Limited samt Sokolow.

Styrkede kundeforhold
Udover muligheden for at fremvise den samlede koncern er Anuga også muligheden for at komme i nærkontakt med de kunder, man normalt ellers ikke har tæt på sig. Derfor er planen både salg, men også at styrke kunderelationerne, fortæller Lars Albertsen, der er direktør for Danish Crown Porks eksportafdeling.

– Vi skal bruge Anuga til at møde potentielle kunder og være sammen med en masse nuværende kunder, som vi ellers kun har kontakt med over telefonen, hvor der tit er en masse forstyrrelser. De kommer fra hele verden, så vi har alle vores folk med, da det er en gylden mulighed for at møde dem ansigt til ansigt og over et måltid mad, for det løsner lidt op, og styrker vores relation til dem, siger han.

Danish Crowns stand består af Tulip, Tulip Ltd., Sokolow, DAT-Schaub, ESS-FOOD, Danish Crown Beef, Danish Crown Pork, KLS Ugglarps, WestCrown, og Friland.

Hal 6.1, stand: B040 C049

Foto: Danish Crown

GS
Print Send