FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Nytænker mælkekategorien med ny produktserie

MLK er navnet på en ny produktserie fra Arla. Bag navnet gemmer sig en smagstilsat mælkedrik, eller ”flavored milk”, som har været kendt på mange udenlandske hylder i årevis. Ambitionen med den danske produktserie er at udfordre kategorien og at få fat i de danskere, der ellers ikke bryder sig om smagen af mælk.
21.02.18: Den nye produktserie består ifølge mejeriselskabet af 99 procent økologisk minimælk - heraf 0,1 procent naturlige aromaer fra karamel, hindbær og jordbær, samt 1 procent økologisk rørsukker, og der er hverken tilsat kunstige sødestoffer eller farvestoffer. Produktet bevæger sig tæt op af Arlas kerneprodukt, men er alligevel ny af sin art i mælkekategorien. Og det har været tanken fra start:

– Vores klare ambition er at gå forrest i mælkekategorien ved at forny os med udgangspunkt i forbrugernes behov og ønsker. Derfor er innovation et nøgleord hos Arla, og vi arbejder løbende med, hvordan vi kan skabe nye produkter med mælken som det naturlige omdrejningspunkt, fortæller Jakob B. Knudsen, landedirektør for Arla Danmark.

– MLK indeholder alle mælkens gode egenskaber som calcium og protein, men med mindre sukker og færre kalorier sammenlignet med andre alternativer. MLK er tænkt til de nysgerrige forbrugere, der har lyst til at prøve noget nyt, og til dem, der måske ikke bryder sig om smagen af mælk.

I udlandet er ”flavored milk” et velkendt produkt, og nu er turen så kommet til det danske marked. En del af Arlas 2020-strategi er nemlig at innovere nye mælkedrikke for at gribe de forretningsmuligheder, der ligger i at tilbyde et produkt, der indeholder alle de naturlige ingredienser og næringsstoffer vi kender fra mælken, til endnu flere.

– Vores erfaringer fra udlandet peger på, at der er et uforløst potentiale i at tænke mælk som mere end bare mælk. MLK er et eksempel på, hvordan vi ser flavored milk ind i en dansk kontekst. Økologi, naturlige aromaer og et minimum af tilsat sukker har været vores ledestjerne. Vi har samtidig hældt MLK på dåse for at gøre det let for forbrugerne at tage det med på farten - og dermed gøre det nemmere at træffe det sundere valg, når det skal gå lidt hurtigt, siger Jakob B. Knudsen.

Foto: Arla

GS
Print Send