FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Dansk Supermarked bliver til Salling Group

Dansk Supermarked bliver til Salling Group

Det nye navn markerer Salling Fondenes tilbagekøb af koncernen, der hermed er en 100 procent fondsejet, dansk virksomhed. Navneskiftet griber tilbage i historien og markerer samtidig, at virksomheden i dag er langt mere end et supermarked, lyder det i en pressemeddelelse.
16.05.18: Siden 1906 har der været drevet detailhandel under Salling-navnet, og fra den 1. juni vil Salling Group være det nye navn for Dansk Supermarked. Et navneskifte, der afspejler både de historiske rødder og nye ejerforhold.

Salling Fondenes tilbagekøb af virksomheden blev påbegyndt i 2014 og blev i slutningen af 2017 en realitet. Med Salling Fondene som eneejer bliver virksomheden nu omdøbt til Salling Group efter virksomhedens ophav.

– Med Salling Group vender vi på mange måder tilbage til vores rødder og hylder vores oprindelse. Vi er stolte af det, som Ferdinand og ikke mindst Herman Salling skabte, og som vi nu viderefører endnu tydeligere i Salling-navnet med ambitionen om at sikre en ledende, langsigtet og levedygtig dansk detailvirksomhed, siger Jens Bjerg Sørensen, bestyrelsesformand i Købmand Herman Sallings Fond.

Fondsejerskabet betyder, at Salling Group udelukkende arbejder for at gøre hverdagen bedre for kunder og partnere, skabe job og muligheder ved at udvikle forretningen samt give tilbage til samfundet. Virksomhedens overskud går alene til investeringer i forretningen blandt andet i form af moderniserede butikker, bedre indkøbsoplevelser og kvalitetsvarer til konkurrencedygtige priser samt til donationer via Salling Fondene.

Igennem de seneste år har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til kunst og kultur, sport og andre almennyttige formål i Danmark.

– De penge, vi tjener i blandt andet Netto, Bilka og føtex, bliver enten investeret retur i virksomheden. Til gavn for kunderne. Eller givet tilbage til gode formål i samfundet via donationer fra Salling Fondene. Til gavn for alle danskere, siger Per Bank, administrerende direktør i Dansk Supermarked, der med navneskiftet bliver til Salling Group.

Siden den første Salling-butik åbnede for mere end 100 år siden, er virksomheden vokset til 1.500 Føtex-, Bilka- og Netto-butikker og er i dag meget mere end et supermarked. I dag driver den danskejede koncern også stormagasiner, nethandel blandt andet via online markedspladsen Wupti og er aktiv inden for måltidskasser med Skagenfood og udespisning med Starbucks og Carl’s Jr. i Danmark.

Navneskiftet træder i kraft den 1. juni.

Foto: Dansk Supermarked

GS
Print Send