FOODobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@foodobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Udpeger tre globale fødevare- og drikkevaretendenser for 2019

Udpeger tre globale fødevare- og drikkevaretendenser for 2019

Mintel, et af verdens førende markedsanalysebureauer, har netop udpeget tre fremadrettede tendenser, der vil drive momentum for globale innovationer inden for fødevarer og drikkevarer i 2019 og fremefter.
23.11.18: De tre nye globale trends har følgende overskrifter: "Evergreen Consumption", der skal dække over et cirkulært syn på bæredygtighed, som spænder over hele produktets livscyklus. "Through the Ages", som vil betyde endnu flere løsninger for sund aldring. Og endelig "Elevated Convenience" - altså stadigt stigende forventninger til bekvemmeligheden.

I dette fremtidsperspektiv diskuterer Jenny Zegler, vicedirektør, Mintel Food and Drink, hvordan problemer med bæredygtighed, sundhed og velvære og bekvemmelighed vil inspirere opskrifter, emballering, markedsføring m.m. i de kommende år:

– I 2019 vil støtte til og efterspørgsel efter flere bæredygtighedsprogrammer vokse, da forbrugerne bedre forstår, hvad der kræves for at komme tættere på at opnå en virkelig cirkulær fødevare- og drikkevareøkonomi. Disse bæredygtighedsbestræbelser omfatter ikke alene forbedret adgang til genbrug, men også at skabe produkter med ingredienser, som dyrkes i overensstemmelse med regenerativ landbrugspraksis.

– Forvent også at se fødevare- og drikkevareproducenterne kigge på skønheds- og personlig pleje-industrien for inspiration til produktudvikling med sund aldring for øje. Flere fødevarer og drikkevarer vil tage fat på livsstils-relaterede sundhedsspørgsmål, og blive markedsført med et positivt sprog, der afviser begreber som "anti-aging" for sine negative konnotationer og i stedet appellere til alle aldre.

– Endelig forudsiger vi at et voksende segment af forbrugere, der ofte er på farten, men ønsker at bruge mere tid derhjemme, vil øge efterspørgslen efter opskalerbare, hurtigløsninger og restaurantkvalitet, klar til spise-produkter. Da måltidspakker og foodservice-inspirerede drikkevarer leder vejen, vil der også være flere muligheder for varemærker til at udvikle sunde, smagfuldt tilpassede og hurtige førsteklasses bekvemmelighedsprodukter til morgenmad, frokost, middag, snacks og dessert- og kage anledninger.

GS
Print Send